lørdag 21. mai 2011

En typisk TV2-sending.

Nå som fotballspillerne har gått til skostreik og helgens Tippeligarunde er avlyst, kan abstinensene bli harde for en hver supporter, men frykt ikke. Her i Skammelsrud går på vannet har vi analysert alle TV2s fotballsendinger og kan gi dere et fullverdig substitutt som dere kan lese om savnet blir for stort.

Her er altså en typisk TV2-sending fra en Tippeligarunde.
TV2s fotballeksperter sesongen 2011.

Intro: Fancy grafikk, med intetsigende musikk og supporterrop som det er umulig å tyde.

Programleder: Velkommen til kveldens sending her på TV2 Zebra hvor vi skal følge runden fra start til pause. Med meg har jeg vårt ekspertpanel.

Tidligere spiss: Jeg er rappkjeftet og jovial og er her for å hype opp kvaliteten i Tippeligaen.

Tidligere keeper: Jeg er rappkjeftet og jovial og er her for å hype opp kvaliteten i Tippeligaen.

Analytiker: Jeg skal stå for den saklige analysen, men du vil ikke få med deg noe av det siden de andre ekspertene roper i munnen min hver gang jeg prater.

Programleder: Da tar vi en runde rundt på de ulike stadionene.

Lokal reporter 1: Siden TV-rettighetene forbyr oss å sende live bilder så får dere nå se slow motion-bilder av lagene som entrer banen. Ellers har jeg ingenting annet å melde enn et dårlig ordspill om at det er sol her.

Programleder: Hø hø hø. Er det SOLid spill på arena 2?

Lokal reporter 2: JEG SNAKKER BARE I STORE BOKSTAVER OG JEG ELSKER HJEMMELAGETS SPISS!

Programleder: Ehm.. Akkurat. Hvordan ligger det an på arena 3?

Lokal reporter 3: Jeg satt i studio forrige uke, men nå må jeg sitte på denne forblåste arenaen. Jeg er bitter, men prøver å skjule det med overdreven entusiasme.

Programleder: Da er vi altså fem minutter ut i alle kampene og enda har vi ikke fått noen mål. Hva sier dette om kvaliteten i årets Tippeliga?

Tidligere spiss: En målfattig start som den vi har fått nå vitner om en fantastisk kvalitet på forsvarsspillet. Jeg vil si dette er like godt som Premier League.

Tidligere keeper: Selv om vi strengt tatt ikke har hatt noen skudd på mål enda vil jeg trekke fram keeperspillet. Champions League-klasse!

Analytiker: Veeel... det er jo bare spil..
Tidligere spiss: Premier League!

Programleder: Da tar vi et kvarters pause hvor dere der hjemme får se reklame for maling og byggvarekjeder.
Bak fra venstre: Jon Hartvig Børrestad, Bengt Eriksen.
Under bordet: Ida-Marie Vatn.

Programleder: Velkommen tilbake, mens vi var i reklamepause har det skjedd ting rundt om på arenaene.

Lokal reporter 1: Her har det vært tre mål, men siden jeg har sol på monitoren min klarer jeg ikke se reprisene. Nå ser det ut som jeg har spasmer siden jeg stadig må snu meg mot banen og samtidig holde øyekontakt med kamera.

Programleder: Takk for den rapporten. Vi går til arena 2 hvor det skjer ting:

Lokal reporter 2: ET FANTASTISK MÅL AV HJEMMELAGETS SPISS! HAN GÅR OPP PÅ CORNEREN OG HEADER BALLEN RETT I NOTA!! ÅRETS MÅL!!!

Programleder: Ehm.. var det ikke et selvmål?

Lokal reporter 2: JO, MEN FOR EN HIMMELSK PRESTASJON!!! HER BØR BARCELONA KJENNE SIN BESØKELSESTID! MINST!

Programleder: Skjer det noe hos deg på arena 3?

Lokal reporter 3: Jeg fryser og kaffen er vond.

Programleder: Flotters. Nå som målene renner inn i kampene her, hva sier dette om kvaliteten i Tippeligaen?

Tidligere keeper: Lagene viser jo angrepsspill i verdensklasse!

Tidligere spiss: Og for noen avslutninger. Dette er absolutt verdt det dyre nettabonnementet TV2 tilbyr!

Analytiker: Vel.. det er jo en del tilfel..
Tidligere keeper: TV2 Sumo!

Programleder: Nå er endelig "Pastor på prøve" ferdig på vår hovedkanal, så etter en samlet reklametid på 20 minutter vil vi fortsette vår sending der.

Programleder: Velkommen til andre del av kveldens serierunde, hvor vi stort sett ignorerer hva som skjer, for å diskutere og hause opp kveldens hovedkamp. Hvem tror dere vinner kveldens storkamp?

Tidligere spiss: Bortelaget har slitt veldig i det siste og har ett tap på rad. Jeg ser ingen mulighet for at de klarer å snu trenden så de går nok på et tap her også.

Tidligere keeper: Ja, og hjemmelaget har med to uavgjorte ikke tapt noen av sine to siste kamper, og er inne i en utrolig flytsone. Vi får nok se mange mål med hjemmelaget som klar vinner.

Analytiker: Min møysommelige analyse viser at bort..
Tidligere spiss: Pasta!

Analytiker: Sukk, jeg gir o..
Tidligere keeper: Bøøøæl!

Programleder: Da er vi på overtid i de tre kampene vi har fulgt til nå, men vi setter likevel over til kveldens hovedkamp før de er ferdigspilt. Vil du vite resultatet i noen av disse kampene må du vente til FotballXtra om tre timer.
Men aller først en promo hvor vi forherliger ulovlig blussing.

Kommentator: God kveld. Jeg heier på hjemmelaget, men vil gjøre et halvhjertet forsøk på å skjule dette. Ved siden av meg sitter vår ekspert.

Ekspert: Jeg kommer til å si ting du der hjemme allerede vet, noen sekunder etter at du har sagt det til vennene dine.

Kommentator: Vi går gjennom lagoppstillingen, mens vi viser nærbilder av de styggeste supporterne vi finner og spillere som fikser på håret.

Ekspert: Jeg nevner den beste spilleren på hvert lag som en potensiell profil.

Kommentator: Hjemmelaget tar avsparket der, og etter den flotte pasningen vil jeg trekke fram midtbanespilleren som en aktuell kandidat til kampens spiller, som dere der hjemme kan stemme på.

Ekspert: Ja, han har hatt en veldig god presisjon i pasningen så langt.

Kommentator: Hvordan vil du oppsummere kampen så langt?

Ekspert: Hjemmelaget har fortsatt den gode trenden de er inne i, mens bortelaget sliter tungt.

Kommentator: Og der har vi kampens første mål og det er ikke overraskende at det er bortelaget som scorer ført.

Ekspert: Nei, bortelaget viser god form, mens hjemmelaget har slitt med å ta poeng siden forrige kamp.

Kommentator: Da er første omgang ferdig og i pausen skal dere få høydepunkter, intervjuer og analyser, men først litt reklame.
Så, ehm..søtt.

Reporter på indre bane: Etter all denne reklamen rekker vi dessverre ikke høydepunkter og analyser, men intervjuer skal dere få. Nå står jeg her med hjemmelagets trener; hvilke endringer gjør du i pausen?

Trener: Vel, vi..
Reporter: Takk, det var alt vi rakk her fra indre bane. Nå kommer mer reklame.

Kommentator: Velkommen tilbake. Her er stillingen 1-0 så nå kommer det 45 minutter med drøying av tid som vi vil kommentere med stor entusiasme.

Ekspert: Jeg vil flette inn ord som struktur, disiplin og ballwatching.

Kommentator: Nå har hjemmelaget en stor sjanse. Spissen kommer alene med keeper, men han blir taklet like før han får satt den. Dommeren lar spillet gå.

Ekspert: Skandale! Etter fire repriser og én dataanimasjon kan vi nesten se at det kanskje skulle vært straffespark, om man legger godviljen til.

Kommentator: Da var kampen over. Hold dere her på kanalen for å se søte blondiner kommentere høydepunkter fra kampen dere nettopp har sett. Takk for i kveld.

8 kommentarer:

  1. Fantastisk! Har ikke ledd så mye på lenge. Helt utrolig morsomt!

    SvarSlett
  2. Takk så mye, veldig gøy å høre.

    SvarSlett
  3. Magnus Drivenes22. mai 2011, 13:43:00

    Haha! Utrolig bra :)

    SvarSlett
  4. Morten Jørgensen22. mai 2011, 13:55:00

    Hahahaha! Nå venter vi bare på en post om TV2s banebrytende innsats og entusiastiske dekning i Bjørge Lillelien-stil av de to virkelig STORE folkesportene, med sine hundretusenvis av norske fans, som alle sitter klistret i spenning på formiddagen for å få siste, brennaktuelle nytt om amerikansk basket og NHL. Eneste problem: Det må da gå ut over produktiviteten i arbeidslivet at så mange sniker seg vekk fra pulter og maskiner for å få med seg reprisene av siste nervepirrende nytt fra San Diego og Montreal?

    SvarSlett
  5. Større problem for effektiviteten er nok de (slik som undertegnede) som holder seg oppe om nettene for å følge NHL live.

    SvarSlett
  6. Fantastisk oppsummering!

    Har hele tida lurt på hvorfor ikke kommentatorene på stadionene sitter og ser utover banen, og filmes forfra, altså direkte vekk fra banen? Det måtte da vært en mye bedre løsning?

    SvarSlett
  7. Gudene vet, men det er sikkert en mer eller mindre fornuftig forklaring. Mulig at et kamera ville blokkert sikten til kommentatoren? Eller at det rett og slett ikke er plass til et kamera foran kommentatoren?

    SvarSlett
  8. Hah! Du oppsummerte det bra, men jeg trodde eksperten og kommentatoren på slutten der ville hausse opp taklingen og trekke det ut til kampens slutt, før de satte over til studio for mer om den "omdiskuterte taklingen".

    Selv ser jeg fotball med fjernsynet på mute.

    SvarSlett